شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 5182
  پرینتخانه » کاریکاتور, ویژه تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1401 - 15:36 | 79 بازدید | ارسال توسط :
کاریکاتور ارسالی به چراغ روشن؛

کمبود شیرخشک در ایالات متحده؛ مادران آمریکایی اهمیت دارند یا کمک تسلیحاتی به اوکراین؟

به دلیل عوامل متعددی از جمله جمع‌آوری شیر خشک تولید شرکت «ابوت» به دلیل آلودگی، شکست زنجیره تامین و سطح بالای تورم، ایالات متحده اکنون با کمبود شدید شیرخشک نوزادان مواجه است به گونه‌ای که نرخ کمبود این نوع محصول در آمریکا به 43 درصد رسیده است.
کمبود شیرخشک در ایالات متحده؛ مادران آمریکایی اهمیت دارند یا کمک تسلیحاتی به اوکراین؟

این در حالیست که کنگره آمریکا برای این معضل مهم اهمیتی قائل نبوده و در عوض تلاش‌های بیشتری را برای تصویب لایحه ارائه کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین در دستور کار قرار داده است.
گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که این کشور اکنون با کمبود شدید شیر خشک مواجه است به طوری که در هفته منتهی به هشتم مه (۱۸ اردیبهشت)، نرخ کمبود این محصول به ۴۳ درصد رسیده بود، در حالی که نرخ عادی کمبود یا نایاب بودن آن باید زیر ۱۰ درصد باشد.
شرکت ابوت بزرگترین تامین کننده شیر خشک ایالات متحده، در ماه فوریه چندین سری شیرخشک تولید شده خود از کارخانه خود در میشیگان را پس از اینکه چند نوزاد به دلیل خوردن آنها به باکتری آلوده شدند، فراخوانده و کارخانه نیز موقتا تعطیل شد.
پیشتر از آن نیز به دلیل شیوع کووید-۱۹، زنجیره تامین شیر خشک در آمریکا دچار اختلال شده بود چون مشکلات تولیدکنندگان در به دست آوردن مواد اولیه اصلی، تاخیر در بسته بندی محصولات و کمبود نیروی کار تاثیرات زیادی بر تولید و توزیع گذاشته بود.
همزمان، تورم نیز باعث شد برخی تولیدکنندگان مواد اولیه میزان تولید را کاهش دهند.
عوامل چندگانه فوق باعث کمبود شیر خشک در آمریکا شده است. نیویورک تایمز گزارش داد که در سراسر ایالات متحده، والدین به دنبال شیر خشک هستند و برخی از آنها حتی پس از ساعت‌ها رانندگی و مراجعه به فروشگاه‌های شهرهای دیگر، متوجه می‌شوند که قفسه‌های شیرخشک آنجا هم خالی است. در فروشگاه‌های آنلاین نیز قیمت شیر ​​خشک دو تا سه برابر شده است.
نمی‌توانیم تصور کنیم که این صحنه در کشوری پیشرفته مانند آمریکا رخ داده است. اما این مانع تلاش‌های کنگره آمریکا برای تصویب لایحه ۴۰ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین نمی‌شود.
این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده است. هرچند آن موقتا به دلیل ممانعت یک سناتور هنوز در سنا تصویب نشده اما روش دیگر تصویب این لایحه یعنی «قانونگذاری سریع» نشان می‌دهد نمایندگان و سناتورهای هر دو حزب برای تصویب این لایحه همکاری دارند.
البته برخی نمایندگان نیز از این لایحه حمایت نکرده‌اند؛ از جمله «مارجوری تیلور گرین» از کنگره انتقاد کرد که «می‌خواهد نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار به اوکراین بدهد اما اهمیتی به مادران آمریکایی قائل نیست.»

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.