شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 10119
  پرینتخانه » کاریکاتور تاریخ انتشار : 21 شهریور 1401 - 13:23 | 103 بازدید | ارسال توسط :

ترویج جنگ سرد نوین همزمان با تمجید از گورباچف در پایان دادن به جنگ سرد

«اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا درتوئیتی برای تسلیت درگذشت «میخائیلگورباچف» رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی، ازنقش او در پایان دادن به جنگ سرد و سرنگونی«پرده آهنین» تحسین و تمجید کرد اما همزمان، اشتیاق خود برای راه اندازی یک جنگ سرد دیگر وایجاد دیواری جدید برای تقسیم جهان را پنهان نکرد.
ترویج جنگ سرد نوین همزمان با تمجید از گورباچف در پایان دادن به جنگ سرد

وی در این توئیت نوشت: در اوایل سال جاری،روسیه و چین علناً به اصطلاح دوستی نامحدود خودرا اعلام کردند و تنها چند هفته بعد، روسیه واردجنگ علیه اوکراین شد… پیام واضح‌تر از این باید چه باید باشد؟
فون در لاین سعی کرد تلویحا این پیام را به جهان ارسال کند که غرب به عنوان یک گروه و چین و روسیه در یک گروه دیگر هستند. او برای پشتیبانی از این ادعای خود مدرکی ندارد اما بازهم نظر خود را گفته تا جهان تحت تاثیر این اظهارنظرش قرار گیرد.
در واقع، این ادعا به منظور منحرف کردن افکار عمومی اروپا از مشکلات موجود در آن قاره از جمله گرانی انرژی، تورم و نزول اقتصادی تلقی صورت گرفته است.
اما مضحک اینجاست که پیام فون در لاین به منظور تقسیم جهان به گروه‌های مختلف ایدئولوژیک در هنگام ستایش شخصیتی مهم در پایان بخشیدن به جنگ سرد منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.