شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 5417
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 02 خرداد 1401 - 10:55 | 98 بازدید | ارسال توسط :
فرمانده سپاه استان البرز:

رزمایش جهاد امیدافرینی همزمان با سالروز فتح خرمشهر/رشد تصاعدی جمعیت در البرز با زیرساخت ها تناسب ندارد

فرمانده سپاه استان البرز گفت:عمده مشکلاتی که امروز با آن در استان البرز دست و پنجه نرم می کنیم مربوط به عدم تناسب زیرساخت ها با رشد جمعیت این استان است.
رزمایش جهاد امیدافرینی همزمان با سالروز فتح خرمشهر/رشد تصاعدی جمعیت در البرز با زیرساخت ها تناسب ندارد

به گزارش خبرنگار  چراغ روشن؛ سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام‌ حسن‌ مجتبی (ع) استان البرز یکشنبه یکم خرداد ماه در نشست خبری خود با محوریت برگزاری رزمایش جهاد امید آفرینی وهمزمانی آن با سالروز فتح خرمشهر و همچنین افتتاحیه جشنواره رسانه ای ابوذر استان البرز،اظهار کرد: عملیات غرورآفرین الی بیت المقدس و به پیرو آن آزادسازی خرمشهر نمادی از مقاومت، پایداری و ایثاراست .
حیدرنیا با بیان این که، البرز به واسطه این که اخرین استان در کشوراست و از یک رشد تصاعدی جمعیت برخوردار می باشد، گفت: متاسفانه رشد جمعیت متناسب با زیرساخت های آن در طول این سنوات نبوده و عمده مشکلاتی که امروز با آن در این استان دست و پنجه نرم می کنیم مربوط به همین عدم تناسب زیرساخت ها با رشد جمعیت این استان است.
فرمانده سپاه استان البرز خاطرنشان کرد: برای جبران این عقب ماندگی، راهی جز تلاش مضاعف و شبانه روزی مسئولین استانی و شهرستان های استان نیست.هر مسئولی که در این استان مسئولیتی را بر عهده می گیرد راه سختی در پیش دارد زیرا علاوه بر فعالیت در جایگاه خود، با کار مضاعف نیز باید در مسیر رفع و جبران عقب ماند گی ها و مشکلات استان نیز گام بردارد.
“استان البرز دارای ظرفیت های بالقوه ای است که بسیاری از آن ها باید شناسایی شوند” دیگر موضوع مورد بحث این مقام مسئول در سپاه البرز بود که به ان اشاره کرد و افزود: باید کاری کرد که با بهره مندی از این ظرفیت ها برمشکلات فائق آمد، اما این مهم، نیازمند هم افزایی تمام ظرفیت ها وپای کار آمدن همه مسئولین است.
وی با تصریح این که، امیدآفرینی باید در میان مردم و جامعه به خصوص در شرایط سخت اقتصادی بوجود آید، خاطرنشان کرد: بدین منظور سپاه استان البرز رزمایشی تحت عنوان رزمایش جهاد و امیدآفرینی را با هم افزایی تمام دستگاه های استان تدارک دیده که بتوان نسبت به گره گشایی از برخی مشکلات مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین استان اقدام کنیم.
حیدرنیا یادآور شد: همزمان با سوم ‌خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر این رزمایش رأس ساعت ۱۱ صبح با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) آغاز و به صورت همزمان با ۱۳ محله در نظر گرفته شده، ارتباط برقرار می شود و تا ۱۰ روز نیز ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه به محلات ۱۳ گانه در این رزمایش اشاره کرد و اذعان داشت: در شهرستان کرج، محلات خط ۴ حصار، حصارک ‌پایین، آق تپه، زاغ تپه، مسکن مهر ماهدشت، مسکن مهر جعفرآباد و روستای آدران بخش آسارا، شهرک صدرا در اشتهارد، محلات پیک و اهری در فردیس، حاشیه گلسار در ساوجبلاغ، مسکن مهر نظرآباد، محله پرده سر در طالقان و محله‌ مهدی آباد در چهارباغ محلات مورد هدف اجرای این رزمایش هستند.
فرمانده سپاه استان البرز از اهداف این رزمایش را نقش آفرینی نیروهای بسیج تحت عنوان کانون های ظرفیت خدمت رسانی برشمرد و افزود: یکی از مشکلات اساسی مطالبه گری صحیح است که در این راستا،تمرین‌ مطالبه گری صحیح جهت انعکاس مشکلات و کاستی های مردم و تلاش برای پیگیری و رفع آن‌ها، برقراری ارتباط میدانی مردم به عنوان صاحبان انقلاب با مجموعه های دولتی و حکومتی، در این رزمایش دیده شده است.
حیدرنیا در ادامه افزود: الگوسازی و نهادینه شدن سبک‌ مدیریت انقلابی در استان، تکمیل شناسنامه مشکلات محلات و نظارت بر این مشکلات، شناسایی ظرفیت های مردمی در محلات جهت خدمت به همنوع، تمرین شکل گیری شوراهای محلی با محوریت مساجد، خدمات رسانی ها در سه حوزه امنیت اجتماعی، سامان اجتماعی و رشد اجتماعی از دیگرهدف گذاری های این رزمایش است.
وی اضافه کرد: مطالبه گری در حوزه ایجاد امنیت پایدار در این‌ محلات از جمله مطالبه گری هایی است که مردم خواستار آن هستند .چرا که میزان جرائم و تخلفات در این مناطق بیشتر دیده می شود.
حیدرنیا تاکید کرد: نظارت بر برخی اصناف که ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارند، با همکاری تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف استان البرز و نیز ایجاد پایگاه های بسیج و کلانتری ها و … برای جمع آوری برخی اتباع بیگانه غیرمجاز در دستور کاراست تا امنیت در بین مردم برقرار شود.
فرمانده سپاه البرز در خصوص سامان اجتماعی گفت: از آنجا که مناطقی که مهاجر پذیر و حاشیه نشین هستند قاعدتا از زیرساخت ها و خدمات اجتماعی کمتری برخوردارمی باشند که در این ۱۰ روزتلاش بر این است که، تمام دستگاه های متولی و مربوطه جهت ارائه خدمات اجتماعی پای کار آمده اند تا دراین مناطق خدمات رسانی انجام شود.
حیدرنیا تصریح کرد: طرح روشنایی معابر، احداث پارک و باشگاه ورزشی، جمع آوری زباله گردها و ساماندهی متکدیان و کارتن خواب ها،اعزام گروه های جهادی پزشکی به مناطق کم برخوردار،حمایت مادی و معنوی از سالمندان و بیماران شناسایی شده، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادن مردم و ایجاد کارگاه های اشتغالزایی ،از دیگر مواردی هستند که طی ۱۰ روز اجرای این رزمایش انجام می شوند.
فرمانده سپاه استان البرز تاکید کرد: برای اولین بار در استان تمام دستگاه ها پای کار خواهند بود.
شایان ذکر است:زیباسازی و نقاشی محلات، دیوار نویسی ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و افزایش شور و نشاط در محلات، برگزاری برنامه آبروی محله و یادواره های شهدای محلات، برپایی نمایشگاه های فرهنگی، هنری و صنایع دستی، تقویت بنیه آموزشی در افراد به خصوص جوانان و نوجوانان، ترویج ازدواج آسان، برپایی میز خدمت با محوریت مساجد و ارائه مشاوره فردی و گروهی از دیگر برنامه های مد نظر در این رزمایش امید آفرینی می باشد.
در پایان نشست خبری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز از پوستر جشنواره ابوذر این استان نیز رونمایی شد.

نویسنده : مسیحا اقتداریان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.