شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3484
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 19 بهمن 1400 - 16:41 | 110 بازدید | ارسال توسط :
رئیس جمهور تاکید کرد:

روابط ایران و کوبا راهبردی است

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و کوبا راهبردی است، اعلام کرد: ایران با همه کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با سلطه‌گران هستند ارتباط راهبردی دارد. رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت توسعه و تعمیق روابط ایران و کوبا اظهارداشت: کشورهای مستقل با ارتقای سطح روابط و تامین نیازمندی‌های یکدیگر می‌توانند تهدید و […]

روابط ایران و کوبا راهبردی است

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و کوبا راهبردی است، اعلام کرد: ایران با همه کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با سلطه‌گران هستند ارتباط راهبردی دارد.
رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت توسعه و تعمیق روابط ایران و کوبا اظهارداشت: کشورهای مستقل با ارتقای سطح روابط و تامین نیازمندی‌های یکدیگر می‌توانند تهدید و تحریم‌های سلطه‌گران جهانی را خنثی و بی‌اثر کنند.
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز شنبه پس از دریافت استوارنامه «آلبرتو گونزالس کاساس» سفیر جدید جمهوری کوبا با اشاره به اینکه ضد امپریالیستی و ضد ظلم دو ملت ایران و کوبا را به هم نزدیک کرده است،‌ گفت: باید روابط نزدیک دو کشور در همه حوزه‌ها از جمله بخش‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی در راستای منافع دو ملت ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه «تحریم» و «تهدید» به ابزار جدید سلطه‌گران علیه ملت‌های مستقل تبدیل شده است،‌ اظهارداشت: در چنین شرایطی لازم است کشورهای مستقل با استفاده از ظرفیت‌ها و تامین نیازمندی‌های یکدیگر در مسیر بی‌اثر کردن تحریم‌ها گام‌هایی بردارند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اصول انقلاب‌ها و جنبش‌های آزادی‌بخش در مناطق مختلف جهان گفت: از امام خمینی(ره) آموخته‌ایم که از مقاومت ملت‌ها در مقابل بی‌عدالتی و ظلم حمایت کنیم و بر این اساس ارتقای روابط با ملت‌هایی که در مسیر مبارزه با سلطه‌گران هستند از سیاست‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران است.
«آلبرتو گونزالس کاساس» سفیر جدید جمهوری کوبا نیز دراین دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود با بیان اینکه تهران و هاوانا از نظر سیاسی از رابطه برادرانه و مستحکمی برخوردار هستند، اظهارداشت: کوبا تمایل دارد سطح روابط اقتصادی و تجاری خود را با ایران متناسب با مناسبات سیاسی افزایش دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.