شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 9929
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 17 شهریور 1401 - 13:20 | 78 بازدید | ارسال توسط :
به عنوان سرآمد علمی کشور در سال 1401 معرفی شد؛

مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان

در هفتمین دوره معرفی سرآمدان علمی کشور و که با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مهران رضایی، مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان سرآمد علمی کشور در سال 1401 معرفی شد.
مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان

فدراسیون سرآمدان علمی ایران، که زیر نظر ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‌کند، با بررسی مقالات منتشر شده در نشریات برتر در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ مهران رضایی را در جمع منتخبین سال ۱۴۰۱ خود معرفی کرد.
از جمله مهم ترین اقدامات این فدراسیون، شناسایی و انتخاب محققان معتبر، متعهد و پیشرو تحت عنوان «سرآمدان علمی» و حمایت از آنها است این فرآیند، سالانه و بر اساس فعالیت‌های سه سال گذشته (منتهی به دوره ارزیابی) انجام می شود.
همچنین مهران رضایی در سال جاری به عنوان دانشمند برتر کشور معرفی و برگزیده جایزه علمی البرز شد، وی به عنوان نماینده صنعت تکنولوژی پیشرفته کاتالیست کشور موفق شده است با فعالیت های علمی خود امکان صادرات کاتالیست را فراهم کند. پیش از فعالیت شرکت دانش بنیان نفت وگاز سرو در زمینه کاتالیست، با توجه به تحریم ها این کالا جزو نیازهای زیرساختی کشور بود. که در حال حاضر پس از خودکفایی در این صنعت وارد فاز صادرات نیز شده اند.
شایان ذکر است رضایی از سوی موسسه بین المللی تامسون رویترز نیز به عنوان یک درصد دانشمند برتر جهان معرفی شده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.