شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2063
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : 02 مهر 1400 - 15:32 | 142 بازدید | ارسال توسط :
عضو انجمن دوستی ایران و ژاپن:

مردم و حکومت چین یک انسجام ملی دارند

عضو انجمن دوستی ایران و ژاپن با تاکید بر اینکه مردم و حکومت چین یک انسجام ملی دارند، اظهار کرد: در کشور چین اقتدار حاکمیتی وجود دارد و قوانین آنها با دیگر کشورها متفاوت است و بسیار قانون مدار هستند.
مردم و حکومت چین یک انسجام ملی دارند

به گزارش چراغ امید، احمد رضا امینی ملکی اظهار کرد: هنگام بروز مشکل در چین، مردم به قانون و اقداماتی که دولت می خواهد، عمل می کنند، بنابراین می توانند به راحتی مسئله به وجود آمده را کنترل کنند بنابراین در کوتاه مدت مشکل رفع می شود.
او با اشاره به اینکه کشورهای آسیای شرقی همانند چین به قوانین بسیار احترام می گذارند، خاطرنشان کرد: تمام قوانین حاکمیتی به نفع مردمان آن سرزمین وضع می شود و مسائل اجتماعی بسیار مورد توجه قرار دارد و این مساله بزرگی است.
عضو انجمن دوستی ایران و ژاپن اضافه کرد: وقتی قانون به مردم احترام می گذارد متقابلا مردم نیز به آن احترام می گذارند و این موضوع باعث می شود مردم طبق قانون و چارچوبی که دولت تعیین می کند رفتار کنند.
به اعتقاد امینی ملکی؛ رفتارهای غلط اجتماعی حتی با وجود فرهنگ و ریشه تاریخی نسبت به رفع مشکلات ضعیف هستند. در چین چون قوانین درستی وجود دارد هر چند این قوانین سخت باشد مردم به آن احترام می گذارند.
او ادامه داد: کشور چین از لحاظ رونق اقتصادی بسیار پیشرفت کرده است و این به دلیل همراهی مردم و حکومت آن کشور و نیز به دلیل اقتدار حاکمیت که باعث ایجاد قوانین سخت و اجبار در رعایت آن کشور شده است.
عضو انجمن دوستی ایران و ژاپن بیان کرد: وقتی مجلس قانون تصویب می کند بر اساس مردم و وضعیت اجتماعی قانون وضع می کند و مردم را درک می کند. در کشورهایی که جامعه آسیب می بیند دیدگاه مردم به دولت تغییر می کند و بدبین می شوند و دیگر اعتماد و احترام به قانون وجود ندارد.
امینی ملکی در کشورهایی که اعتماد در آن از بین رفته باشد اگر هر حاکمیتی هم تغییر کند که سعی بر رفع مشکلات مردم داشته باشند ولی چون از قبل اعتماد و فرهنگ مردم از بین رفته است مردم دیگر به دولت جدید نیز اعتماد نمی کنند و باعث ناهنجاری می شود.
او با بیان اینکه ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی تاثیر بسیاری گذاشته است، عنوان کرد: در صنایع مختلف به خصوص شاهد کاهش صادرات و واردات بودیم و همچنی کرونا توروم را نیز به دنبال داشته است.

نویسنده : زهرا عبدلی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.