شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 5120
  پرینتخانه » فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1401 - 12:50 | 223 بازدید | ارسال توسط :

مستند سازی با نهایت عشق

فرزانه قائم کار جعفری- عکاس و مستند ساز فعالیت های بسیاری انجام داده است و تعدادی از فیلم های مستند اجتماعی او در حال آماده‌سازی است. این مستندها در کشور گرجستان ساخته شده است.
مستند سازی با نهایت عشق

اولین مستند او با نام صدای بی صدا با موضوع زندگی زنان بی خانمان و بی سرپرست ساخته شده است. مستند دوم او با نام فقر در کودکی پیرامون کودکان فقیری که در نقطه ای محروم زندگی می کنند و توسط خیرین کلیسا حمایت می‌شوند بزودی آماده پخش می‌شود. سومین مستند جعفری، با نام همدم، زندگی پیرمرد فرانسوی است که به همراه شترش به گرجستان سفر کرده است و دور از شهر بدون هیچ امکاناتی زندگی خود را به همراه شترش میگذراند . این مستند در حال  تدوین و صدا گذاری است.

فرزانه قائم کار جعفری می گوید: سرگذشت عکاسی من در شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان  به پنج سال پیش برمی‌گردد . در آن هنگام که در جستجوی سوژه عکاسی بودم. در شهر زنانی را می‌دیدم که هر کدام با نهایت عشق به کار فروشندگی، دوره گردی و حتی تکدی گری مشغول بودند.

این عکاس و مستند ساز ادامه می دهد: در آن سوز و سرمای تفلیس و بادهای جان کاهش با لباس کهنه و مندرسشان از خود محافظت می کردند و منتظر بودند تا شاید رهگذری دستان سرد و ‌چروکیده آنان را به گرمی بفشارد . همه اینها موجب شد تا شوق و انگیزه من هر روز برای عکاسی بیشتر شود. در آن جامعه در لابه لای رقص و پایکوبی مردم این شهر رنج این زنان هرگز دیده نشد.

او بیان می کند: اگر چه در شهر تفلیس این آثار به نمایش در نیامد ولی امیدوارم روزی این شرایط مهیا شود تا گوشه ای از درد و محرومیت این زنان دیده شود. بعد از بازگشت به ایران، بر آن شدم تا این آثار را چاپ کنم و به نمایش در آورم. از بین این آثار تعداد ۳۰عدد  در گالری انتظامی به نمایش  در آمده است.

این نمایشگاه ۲۳ اردیبهشت با حضور هنرمندان ساعت ۱۶تا۱۹ افتتاح شده است و تا ۲۸ اردیبهیشت پذیرای علاقمندان است.

آدرس تهران، خیابان شریعتی ، بالاتر از مطهری روبروی فرشگاه اتکا ، پلاک ۶۰۸ ، طبقه ۲ ، واحد به شماره تلفن۰۲۱۸۸۴۲۸۲۸۵

پیج گالری در اینستاگرام با نام  Entezami_Art Gallery.

ضمنا روز سه‌شنبه گالری تعطیل است.

باشد که با حضورتان رونق این محفل را  دوچندان کنید  و امیدوارم که مورد استفاده قرار گیرد.

نویسنده : علیرضا نیاکان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.